digitális pedagógia

Kipróbáltuk a Telegraphot – Egyszerű! Nagyszerű?

Az IKT eszközök iskolai alkalmazása színesebbé, érdekesebbé teheti a tanórákat. A pedagógusoknak lehetősége van témához köthető videók, képek bemutatására, amelyek segítenek jobban elmélyíteni a tananyagot. Az felhasználóbarát programok használata megkönnyíti a tanári munkát. De biztos, hogy a legegyszerűbb a legnagyszerűbb is?

Vakegér a vaktérképen

A Google Maps szolgáltatásaira épülő Antipodes Map segítségével egyszerűen, szórakoztató formában tudhatjuk meg például azt, hogy mit találhatunk Budapest ellenpontján – azaz hová jutnánk, ha a fővárosban addig ásnánk (egyenes vonalban, kitérők nélkül), míg a Föld túloldalán nem kötnénk ki. Ha ezt Kolombusz is ismerte volna, talán másképp alakul a világtörténelem…

Microsoft Innovatív Pedagógus program – A korszerű oktatásért

Az oktatók naponta néznek szembe a 21. századi kihívásokkal, és folyamatosan lépést kell tartaniuk a korszerű oktatási módszerekkel. Ebben az önfejlesztésben nyújt segítséget egy ingyenesen igénybe vehető képzési forma, a Microsoft Innovatív Pedagógus program, amihez csupán felhasználói szintű számítógépes ismeretre és némi angol nyelvtudásra van szükség.

Digitális zenepedagógia – A számítógép használata ének-zene órán?

A számítógép tanórai alkalmazása segít elmélyíteni az ismereteket és egyszerűbbé teheti a számonkérést, a felmérést és az értékelést is. A kottaíró és zeneszerkesztő programok, valamint az internet adta lehetőségek éppen ezeket a célokat is szolgálhatják, legyen szó tanári felkészülésről vagy tanórai munkáról.

Samsung Smart School: Három éve a digitális oktatás szolgálatában

A Samsung Electronics Magyarország 2014-ben, Jászfényszarun nyitotta meg első két SMART osztálytermét. Általános iskolások százai próbálhatták ki, hogy mit jelent a digitális oktatás a gyakorlatban, milyen előnyökkel jár, és mennyire gyorsítja fel a tananyag elsajátítását, elmélyítését. A projekt híre robbanásszerűen terjedt országszerte, s így mára már közel harminc SMART tanterem működik általános- és középiskolákban egyaránt.

„Fehér bálna” a 21. század iskolájának szolgálatában

Moby Dick, a „fehér bálna”, Herman Melville regényének „hőse” egy tekintélyes méretű, már-már emberi találékonysággal bíró ámbráscet, amely hol itt, hol ott bukkan elő a Japán-tenger habjai közül. A Mobidik, azaz a Mobil Digitális Iskola elnevezésű projekt keretében működő, regénybeli „őséhez” hasonlóan világos színű irodakonténer 2017 elejétől az ország tizenöt iskolájában tűnt fel. Célja, hogy minél több tanár és a diák tapasztalhassa meg a 21. század eszközeivel tartott tanórák előnyeit.