A bevásárlás és a főzés matematikája

A XX. Országos Szakértői Konferencia újdonsága, hogy az érdeklődő pedagógusok megannyi workshopon különböző jó gyakorlatokat, módszertani újdonságokat sajátíthatnak el. A TanTrend újságírója a Komplex Alapprogram egyik műhelyfoglalkozásán járt.

alt

(Fotók: Kakuk Dániel)


„Tessék, tessék, vegyék, vigyék! – Komplex matematikaóra alsó tagozaton” című mühelyfoglalkozáson Oláhné Dr. Téglási Ilona a Komplex Alapprogram Logika Alapú Alprogramjának a munkacsoport-vezetőjének a vezetésével és Dr. Czövek Andrea a Komplex Alapprogram Életgyakorlat Alapú Alprogramjának egyik szakmai fejlesztőjének a közreműködésével az érdeklődő pedagógusok egy alsó tagozatosoknak szóló, komplex matematikaórának a szimulációján vehettek részt, melyen többek között a becslés készségét fejlesztették. 

A rögtönzött „tanulócsoportokban” különböző szerepköröket töltöttek be a résztvevők: Írnok, Feladatfelelős, Időfelelős, Eszközfelelős és Szószóló. Az óra egyik legizgalmasabb feladatának talán az bizonyult, mely során egy piaci bevásárlást szimuláltak a résztvevők: megbecsülték a zöldségek, gyümölcsök tömegét, majd lemérték a bevásárló listán szereplő tételek súlyát és kiszámították a teljes bevásárlás árát. A feladatok életszerűek, izgalmasak és játékosak voltak.

Dr. Czövek Andrea a foglalkozás végén megosztott néhány gondolatot a résztvevőkkel, többek között annak a szemléletnek a fontosságát, hogy egy-egy tanuló lehet valamely területen ügyetlenebb, sikertelenebb, de ha az óra tartalmát kiegészítjük a saját életükre vonatkozó kérdésekkel, akkor könnyebben megszólítva érezhetik magukat. Egy ilyen komplex óra keretében lehet beszélni a kisdiákokkal arról, hogyan zajlik a családjukban egy bevásárlás, de kezdeményezhet a pedagógus társalgást arról is, hogy mely élelmiszerek egészségesek, melyek finomak, és mi egészséges is finom egyaránt.