Egy digitális tanóra felfedezése

A XX. Országos Szakértői Konferencia újdonsága volt, hogy az érdeklődő pedagógusok megannyi workshopon különböző jó gyakorlatokat, módszertani újdonságokat sajátíthattak el. A TanTrend újságírója Kormos Zoltán a budapesti Piarista Gimnázium igazgatóhelyettese – aki történelem-latin szakos tanár – a „Felfedezők és felfedezések – digitális eszközök a gyakorlatban” című bemutató tanóráján járt.

alt


Kormos Zoltán a Classflow keretrendszerben rejlő lehetőségeket osztotta meg a jelenlevő pedagógusokkal, akik az órán a tanulók szemszögéből, táblagépen foglalkozhattak a felfedezések történetéről szóló tananyaggal. Különböző izgalmas, interaktív, játékos feladatokat oldhattak meg: szavazhattak arról, hogy kik szerintük a leghíresebb felfedezők, egy föníciaiakról szóló Hérodotosz szövegben bejelölhették az értelmezésre szoruló szavakat, rajzolhattak hajóutat egy korabeli térképre, megtippelhették három lehetőség közül, hogy mit jelentett a latin „Terra Africa”, amely után a földrész kapta a nevét (a helyes válasz: napfényes terület). 

Kormos Zoltán arra tett kísérletet, hogy megmutassa, milyen gazdag lehetőségek vannak egy digitális tanórában, hányféle módon lehet a tanulókat aktivizálni, figyelmüket felkelteni, motiválni egy ilyen óra keretében, és mennyi eszköz áll egy tanár rendelkezésére egy internetkapcsolattal felszerelt tanteremben. A résztvevő pedagógusok a visszajelzések alapján számos új ötlettel gazdagodtak ezen a műhelyfoglalkozáson.