A gondolkodásfejlesztés új útja a robotika – kódolás BeeBottal

A hajdúszoboszlói konferencia második napján egy workshop keretében hangsúlyozták az előadók a programozás fontosságát.

alt


Alapvetően nem azért kell megtanulni kódolni, hogy a gyárakban lévő robotokat később könnyedén tudjuk programozni, hanem azért, mivel a programozásnak a gondolkodásfejlesztés miatt van jelentősége – mondta el Dr. Lénárd András egyetemi docens, az ELTE-TÓK Digitális Pedagógia Tanszékének vezetője.

A programozás 6-12 éves korban például segíti a tudatos problémamegoldást, folyamatos gondolkodásra késztet, segíti a hatékony önértékelést és alkalmat ad a saját elképzelések kipróbálására, hiszen azonnal visszajelzést kap a tanuló a munkájáról. Nem mindegy az sem, hogy milyen módszerrel kezdjük el a bevezetést, alsó tagozaton legjellemzőbb és leghatékonyabb az algoritmusok megismertetése. Az ilyen gondolkodás egyik alapeleme az absztrakció, de segít a gamifikáció is, mely során játékelemeket alkalmazunk.

„Hány éves korban ajánlatos mégis elkezdeni a programozás tanítását? Ez általában egyéni konstrukciók sorozata, lehet már óvodában is, az inspiráció és a pedagógus motivációja azonban döntő jelentőségű, elsősorban mégsem tananyag, hanem módszerfüggő” – válaszolta meg a kérdést a tanszékvezető. A workshop további részében Fári János tanár, robotika szakértő segítségével lehetett irányítani BeeBotot algoritmusok használatával.