Nívódíjat kaptak a legkiválóbb Erasmus+ projektek

Az Erasmus+ programban résztvevő legkiválóbb projekteket minden évben nívódíjjal jutalmazza a Tempus Közalapítvány. Az elismerést azok a pályázok érdemelték ki, akik növelték a pedagógusok és diákok elkötelezettségét, motivációját, valamint az iskolai órákat színesebbé tették.

(Fotó: ww.tka.hu)
(Fotó: www.tka.hu)

 

Harminc évvel ezelőtt indultak el az Európai Unió oktatási együttműködési programjai, melyeknek támogatásával eddig már 9 millióan szerezhettek nemzetközi tapasztalatokat. A 2014-2020 között megvalósuló Erasmus+ programban Magyarországról várhatóan 110.000 fő vehet részt a köznevelés, a szakképzés, a felnőtt tanulás, a felsőoktatás és az ifjúsági szektor területéről.

A díjazott projektek a hazai oktatás és képzés egésze számára számos jó gyakorlatot mutatnak fel, de mások számára is inspiratívak lehetnek. Az idei Erasmus+ nívódíjakat a program 30. születésnapja alkalmából rendezett szakmai konferencián adták át Budapesten.

A díjátadón Verses István, a Tempus Közalapítvány Erasmus+ programvezetője elmondta: a közalapítványnál 15 éves hagyománya van annak, hogy nívódíjat kapnak a legkiemelkedőbb, uniós támogatással megvalósult oktatási együttműködések. A díjakat dr. Nemeslaki András, a Tempus Közalapítvány kuratóriumának elnöke és dr. Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős helyettes államtitkára adta át.

A díjazott projektek

Budapesti Nemzetközi Iskola és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola – Híd a kultúrák között című mobilitási projektje

Átalakították a pedagógiai programjukat, összehangolták az iskolában a brit és a magyar alaptantervet. A projekt során közelebb kerültek egymáshoz az intézményben dolgozó amerikai, indiai, ír és magyar kollégák: a közös munkának köszönhetően jobban megértik egymást mind a nyelv, a kultúra, mind pedig az iskolában alkalmazott tanítási módszerek tekintetében.

Az egész tantestületet bevonták a tevékenységekbe, nemcsak a külföldi továbbképzésen részt vett munkatársak osztották meg, amit tanultak a partnereiknél, hanem minden pedagógus bemutathatott egy-egy játékot vagy módszert, amit az óráin alkalmaz. Így az iskolában közös üggyé vált az a szemlélet, hogy érdemes megújulni és egymástól tanulni.

Pécsi Szakképzési Centrum Zipernowsky Károly Műszaki Szakgimnáziuma – Szakmai gyakorlat teljesítése a Höhere Technische Bundes Lehr- und Versuchsanstalt Bregenz iskolában című mobilitási projektje

Az iskola 22 éve működik együtt osztrák partnerével, és kölcsönösen biztosítanak szakmai gyakorlati lehetőséget gépész és elektronika-elektrotechnika szakmát tanuló diákoknak. Naszári László, az iskola szakmai igazgatóhelyettese és a projekt koordinátora szerint azért nyerhettek nívódíjat, mert nem az Erasmus+ program célkitűzéseit próbálták meg adaptálni valamilyen ötletre, hanem az iskola céljai találkoztak a program elveivel.

A magyar diákok nemcsak az osztrák partner tanműhelyében végeztek gyakorlatot, hanem ipari termelőüzemekben is, és végig hangsúlyos elem volt a tanulók önállóságának biztosítása. Ezáltal olyan magas fokú precizitásra és felelősségtudatra tettek szert a diákok, ami a munkaerőpiacon is hasznos lesz számukra.

TREBAG Szellemi tulajdon- és Projektmenedzser Kft. – Vállalkozói készségek az agrárszektorban című partnerségi projektje

Magyar, cseh, spanyol és román partnerek együttműködésével, az Erasmus+ program támogatásával, online oktatójátékot fejlesztettek ki az agrárszakképzésben tanuló 17-18 évesek számára. A szakközépiskolai tananyagra épülő játék nemcsak a tanulást segíti, hanem a diákok mezőgazdasági és vállalkozói ismereteinek fejlesztését is. Az Agropoly az elméleti tudásanyag mellett esettanulmányok, szimulációk és játékos feladatok által ismerteti meg a diákokat egy működő vállalkozás mindennapjaival. Ez a fajta tanulás nem hagyja lankadni a tanulók érdeklődését és motivációját, ugyanakkor lehetővé teszi a tananyag egyszerű és hatékony elsajátítását.
A játék készítői nem bízták a véletlenre a sikert: a diákok körében felmérést készítettek arról, hogy milyen módszerekkel szeretnek tanulni, majd pedagógusok, tanulók és szakemberek segítségével tesztelték az anyagot, hogy végül minden partnerországban alkalmazható, valóban hasznos eszközt hozzanak létre.

Információ a pályázati lehetőségekről: www.erasmusplusz.hu

Forrás: http://tka.hu/hir/7757/igy-is-lehet-tanitani