Rétvári: az iskola kilép az osztálytermekből

Az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001: „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” kiemelt európai uniós projekt támogatásával megvalósult Csodaszarvas Iskolai Közösségi Program tapasztalatait bemutató sajtótájékoztatón Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára tájékoztatta a megjelenteket.

alt


A Csodaszarvas Iskolai Közösségi Program célja a magyar köznevelés módszertani megújítása és a pedagógusok eszköztárának bővítése. A program keretében 2019. június 3-4. hetében megvalósult tanulási alkalmak a diákok érdeklődéséhez közel álló témák szabad feldolgozására adtak lehetőséget.

Az államtitkár elmondta, hogy a program keretében az iskola kilép az osztálytermekből, új módszereknek nyújt teret, és a Csodaszarvas Programban megvalósuló kéthetes nyári tábor a szülők válláról is sok gondot le tud venni. Sokszáz iskola vett részt a programokban, mely alatt új játékok, modulok, tematikák, óravázlatok kerültek kidolgozásra. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a mai kor kihívásai miatt, ezeken az informális „tanórákon” a készségfejlesztésen és a nemzeti identitásban való nevelésen is nagy hangsúly van. 

Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke azt hangsúlyozta, hogy a program nyomán olyan szakmai háttér készül az EFOP projekt kapcsán, mely széles körben elterjedhet és az iskolai innovációra is hatással lehet. Fontos, hogy megtörténjen egyfajta, az informális tanulás irányába mutató szemléletváltás a pedagógusi közösségekben, melyek épüléséhez is remek lehetőséget teremt a Csodaszarvas Iskolai Közösségi Program.