Tantrendi visszatekintő 2018 – interjúválogatás

Gamification, óvóbácsi, waldorf pedagógia, Komplex Alapprogram, Okostankönyvek, könyvtárpedagógia és még sok egyéb. Jó böngészést kívánunk hozzá!

alt

 

Kapcsolódó tartalmak

Appal is megelőzhető a baleset

Nagyszerű eredményt ért el a székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium 11. osztályos tanulója, Laufer Tamás Jónás az augusztusban rendezett 33. Kínai Ifjúsági Tudományos és Technológiai Innovációs Versenyen, ahonnan bronzéremmel térhetett haza. Telefonon értük utol az ifjú kutatót, aki azt is elárulta a TanTrendnek, miért menő kutatni.

„Csak egy tanító vagyok – és büszke erre”

A képen Vati Ferenc látható.

Gyémántdiplomát kapott Váti Ferenc nyugalmazott tanítóigazgató, aki 45 éven keresztül tanította a legkisebbeket írni-olvasni, számolni, előbb a Veszprém megyei Orosziban, majd egy rövid kitérő után Borszörcsökön és Kolontáron. Volt, hogy a faluban, ahol tanított, villany sem volt, máskor mankóval ment az iskolába – nyugdíjasként is aktív közéleti szereplője Devecsernek az ízig-vérig pedagógus Feri bácsi, aki arra a legbüszkébb, hogy kivétel nélkül az összes tanítványából tisztességes ember lett.

Baktagaras, Frankó, OkoShopok – a LifeChanger program

2018 szeptemberében 5 iskolában tesztelnek pilot program keretében egy pénzügyi tudatosságot fejlesztő motivációs pontrendszert. A játékos OkoShopokban a gyerekek a jó cselekedeteikért kapott „Frankóért” finomságokat, játékokat, sportszereket és közösségi élményeket vásárolhatnak. A LifeChanger programról, a pénzügyi tudatosság élménypedagógiai vonatkozásiról, a helyi jó gyakorlatok megdöbbentő erejéről Zolnay Juditot, a Metlife Hungary vezérigazgatóját kérdeztük.

„Az ördögi körből nehéz kiszállni”

Régebben is voltak szorongó gyermekek, ám napjainkban egyre több gyermek jut el a pszichológiai rendelőkbe nagyon komoly testi tünetekkel járó szorongásos problémákkal – mondta el a TanTrendnek Dr. Árvainé Koczok Márta tanácsadó szakpszichológus és relaxációs terapeuta, akit többek között a pedagógusok felelősségéről és az online jelenléttel járó veszélyekről kérdeztük.

Egy könyvtár és múzeum „kincseiről” – interjú Péterfi Ritával

Péterfi Ritával, az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM) főigazgatójával beszélgettem az intézmény múltjáról, jelenéről, jövőjéről, arról, hogy milyen kincseket rejtenek a raktárak, hogy miként keltheti fel a gyermekirodalom a tanulókban a könyvtár iránti érdeklődést. (Az interjút február végén, nagy havazások közben rögzítettük.)

Gamification az oktatásban – interjú Barbarics Mártával

Egyszerűen fogalmazva a gamification a játékelemek használata olyan nem játékos környezetben, mint például az oktatás. De honnan ered a jelenség, mit jelent ez a hétköznapi oktatásban? Barbarics Mártával, matematika-angol szakos tanárral, a téma egyik hazai kutatójával beszélgettünk a gamification jelenségéről.

„Egyszerűen szerelmes vagyok a matematikába.” – Interjú Tóthné Szalontay Annával

Ember a tankönyv mögött interjúsorozatunkban a természettudományos Újgenerációs tankönyvek főszerkesztőjével, Tóthné Szalontay Annával beszélgettem Újgenerációs tankönyvekről, a matekprezi.com-ról, az új szemléletű természettudományos oktatásról és arról, hogyan lehet négyesre tudni, de ötösre szeretni a matematikát.