Tantrendi visszatekintő 2018 – a szerkesztőség kedvencei

Ahogy mindenkinek, nekünk is megvannak a magunk legkedvesebb írásai, cikkei 2018-ból. Év eleji visszatekintő sorozatunkat zárásaként jöjjenek a szerkesztőség kedvencei!

alt

 

Kapcsolódó tartalmak

Hogyan alakítják a tanulási folyamataikat egy budapesti szakgimnázium diákjai?

A képen a beszélgetés résztvevői láthatók.

A Student Voice, azaz a Tanulók Hangja, Erasmus+ KA2 projektről beszélgettünk Kákonyi Luciával az EKE OFI pedagógiai fejlesztőjével, a projekt szakmai vezetőjével, aki egyben a Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnázium angoltanára is, illetve a projekt keretében kifejlesztett stresszmentes értékelésről Eőri János matematikatanárral és tanítványával, Kósik Tímeával, valamint a tanulói aktivitásra épülő tanulásról Kákonyi Luciával és tanítványaival, Sofyan Nabilával és Lendvay Zitával.

„Egyszerűen szerelmes vagyok a matematikába.” – Interjú Tóthné Szalontay Annával

Ember a tankönyv mögött interjúsorozatunkban a természettudományos Újgenerációs tankönyvek főszerkesztőjével, Tóthné Szalontay Annával beszélgettem Újgenerációs tankönyvekről, a matekprezi.com-ról, az új szemléletű természettudományos oktatásról és arról, hogyan lehet négyesre tudni, de ötösre szeretni a matematikát.

4 szemléletmód, amivel az improvizációs színház feldobhatja a tanítást

A képen egy improvizációs színházi előadásokon is használt recepciós csengő látható.

Az improvizációs színház „édesanyja”, Viola Spolin volt, aki szociális munkásként kezdte megalkotni a rögtönzés módszertanát, de munkásságában komoly szerepet kapott a gyerekek színházi nevelése is. Ma az Amerikai Egyesült Államok több iskolájában is használják az improvizáció eszközét a tantárgyak oktatásában, hiszen fejleszti a gyerekek kreativitását, koncentrációs készségét és arra sarkalja a diákokat, hogy bátran kísérletezzenek.

Degu, teknős, csiga – jó ötlet-e osztályállatot tartani?

Még nem annyira elterjedt a magyarországi iskolákban, pedig rengeteg pozitív hatása lehet egy jól megválasztott osztályállatnak – csak legyen, aki a gondját viseli. Több nyomós érvet is fel lehet sorolni amellett, hogy miért jó dolog, ha kisállatot tart az osztály, ám a körülmények sajnos messze nem ideálisak hozzá.

Mire tanít a színház? 7.

A Pesti Magyar Színház Utánképzés ittas vezetőknek című előadáshoz kapcsolódó programsorozat véget ért. A róla szóló híradás azonban még nem, hiszen fontosnak tartottuk megkérdezni a résztvevőket, hogyan emlékeznek vissza az együtt töltött időre és a munkafolyamatra. Ezúttal a résztvevő diákokat, a Nagy László Általános Iskola és Gimnázium egyik 10. osztályának tanulóit és osztályfőnöküket, Gáll Ildikót kérdeztük.