Interjú

„… az oktatás és a pedagógia terén a legtöbb nehézség megoldható, ha az ember elkezd dolgozni a probléma feltárásán.”

Nehéz fiatalok krízishelyzete, iskolai bullying, tinédzserkori problémák. Ezek a jelenségek mindennaposak az iskolai miliőben. Hogyan ismerhetjük fel pedagógusként ezeket az eseteket, és miként kezelhetjük őket? Az Annomentál Kft. képzései, workshopjai ehhez nyújtanak segítséget, melyekről Tóth Andreával az Annomentál Kft. ügyvezetőjével, tanácsadó szakpszichológusával és oktatójával beszélgettünk.

Egy könyvtár és múzeum „kincseiről” – interjú Péterfi Ritával

Péterfi Ritával, az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM) főigazgatójával beszélgettem az intézmény múltjáról, jelenéről, jövőjéről, arról, hogy milyen kincseket rejtenek a raktárak, hogy miként keltheti fel a gyermekirodalom a tanulókban a könyvtár iránti érdeklődést. (Az interjút február végén, nagy havazások közben rögzítettük.)

Az eszköz önmagában nem elég: Interjú Dr. Tóth-Mózer Szilvia, IKT módszertani szakértővel

Az információs és kommunikációs technológiák (továbbiakban IKT) használata az oktatásban a modern pedagóguskompetenciák egyik alapköve, ami sokunknak jelent egy újabb megtanulandó területet. Dr. Tóth-Mózer Szilvia, IKT módszertani szakértővel beszélgettem arról, hogy az informatikai eszközök hogyan illeszthetők be a tanítási gyakorlatba.

Ésszel a világhálón

A biztonságos internethasználat egy igen népszerű és felkapott téma manapság. Pedagógusként nekünk is feladatunk, hogy a nevelés során átadjuk a fiataloknak azokat az ismereteket és készségeket, amikkel felvértezhetjük őket az internet árnyoldalaival szemben.

Hangszerek nyomában a Mozaik Múzeumtúrán is!

A múzeumpedagógia és az élményalapú oktatás egyre nagyobb prioritást élvez napjainkban, hiszen egy-egy tematikus gyűjteményen keresztül megismerhetünk idegen kultúrákat, számunkra ismeretlen világokat. A hangszerek kifejezetten alkalmasak arra, hogy komplexen szemléljünk egy-egy kulturális miliőt. Erről beszélgettem Szilágyi Áronnal, a Leskowsky hangszergyűjtemény vezetőjével, és kuratóriumának elnökével.

Gamification az oktatásban – interjú Barbarics Mártával

Egyszerűen fogalmazva a gamification a játékelemek használata olyan nem játékos környezetben, mint például az oktatás. De honnan ered a jelenség, mit jelent ez a hétköznapi oktatásban? Barbarics Mártával, matematika-angol szakos tanárral, a téma egyik hazai kutatójával beszélgettünk a gamification jelenségéről.