Interjú

Sikeres idegen nyelvi kommunikációt!

A kormány tavaly felkérte az az emberi erőforrások miniszterét, hogy a magyarországi idegennyelv-oktatás kapcsán végeztessen kutatást, illetve tegyen javaslatot egy idegen-nyelvi stratégiára. A napokban olvashattuk, hogy a kutatás elkészült. A témáról Dr. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkárral beszélgettünk.

Appal is megelőzhető a baleset

Nagyszerű eredményt ért el a székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium 11. osztályos tanulója, Laufer Tamás Jónás az augusztusban rendezett 33. Kínai Ifjúsági Tudományos és Technológiai Innovációs Versenyen, ahonnan bronzéremmel térhetett haza. Telefonon értük utol az ifjú kutatót, aki azt is elárulta a TanTrendnek, miért menő kutatni.

Miről mesélnek a kortárs képregények?

Akár képregénnyel is fel lehet hívni az online veszély jelentette problémákra a gyerekek figyelmét – mondta el a TanTrendnek adott interjújában Kaposi Dorka, a Deák 17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galéria vezetője, akivel a Galéria legújabb, pénteken megnyílt képregénytárlata kapcsán többek között a műfaj sokszínűségéről, a kortárs művészetről és múzeumpedagógiáról beszélgettünk.

Szemlélőből védelmező – A Békés Iskolák program szemlélete (1.rész)

Az iskolai bántalmazás valamilyen formában minden oktatási intézményben jelen van, ami komoly veszélyt jelent a fiatalok lelki egészségére nézve. Pedagógusként, fegyelmezési eszközökkel sziszifuszi küzdelmet vívunk a gyerekek egymás között vívott csatáival szemben. A Békés Iskolák program szemlélete segít minket abban, hogy rendszer szintű változást tudjunk elérni az osztályközösségekben.

A művészettel nevelés varázslatos pedagógiai eszköz lehet

Mire jó a művészeti nevelés? Csak a kiemelkedő képességű tanulóknak van szükségük tehetséggondozásra? Hogyan motiválhatunk művészettel? Interjúnkban ilyen és hasonló kérdésekre kerestünk választ – dr. Mező Ferenc pszichológus, a Komplex Alapprogram Művészetalapú alprogramjának vezetője válaszolt.