Interjú

„Minél gyakrabban ki kellene mennünk a tanteremből” – interjú Saly Erikával

A képen Saly Erika látható.

Saly Erika az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet pedagógiai fejlesztője idén megkapta az Erdei Iskola Egyesület által alapított Lehoczky János-díjat, mellyel minden évben környezeti nevelőket jutalmaznak elkötelezett szakmai tevékenységükért. Vele beszélgettünk hétköznapi örömökről, erdei iskoláztatásról, a természethez való visszatalálásról.

SNI-s tankönyvszemle – Életvitel és gyakorlat

Sorozatunkban az EKE OFI legújabb, SNI (sajátos nevelési igényű) tanulók számára fejlesztett tankönyveit vesszük sorra, melyek pedagógiai módszertanukban a gyógypedagógia modern szemléletét képviselik. Arday Istvánnal, Az Életvitel és gyakorlat című tankönyvek (a középsúlyos értelmi fogyatékos 3. és 6. évfolyamos tanulók számára) szerkesztőjével beszélgettünk.

SNI-s tankönyvszemle – „Játék”-sorozat

Sorozatunkban az EKE OFI legújabb, SNI (sajátos nevelési igényű) tanulók számára fejlesztett tankönyveit vesszük sorra, melyek pedagógiai módszertanukban a gyógypedagógia modern szemléletét képviselik. Boldizsárné Kovács Gizellával és Sándor Csillával, a Játékvár, Játékváros, Játékország, Játékbirodalom, Játékvilág sorozatok szerkesztőivel beszélgettünk.

SNI-s tankönyvszemle – Ének-zene

Sorozatunkban az EKE OFI legújabb, SNI (sajátos nevelési igényű) tanulók számára fejlesztett taneszközeit vesszük sorra, melyek pedagógiai módszertanukban a gyógypedagógia modern szemléletét képviselik. A mostani interjúban Fenyődi Andrea, A Hangok játéka – Ének-zene 1–2. című tankönyv szerkesztője nyilatkozott a TanTrend számára.

SNI-s tankönyvszemle – Olvasás-írás

Sorozatunkban az EKE OFI legújabb, SNI (sajátos nevelési igényű) tanulók számára fejlesztett taneszközeit vesszük sorra, melyek pedagógiai módszertanukban a gyógypedagógia modern szemléletét képviselik. A mostani interjúban Méhes Edit, az Olvasás-írás 1–2. című gyűjtemény szerkesztője nyilatkozott a TanTrend számára. A taneszköz a jelenleg hatályos, középsúlyos fokban sérült értelmi fogyatékos tanulók számára készült kerettanterv (11.2.) szerint készült.

„A fenntarthatóság a maga komplexitásában fontos”

A Fenntarthatósági Témahét szervezője a PontVelem Nonprofit Kft. 2018 óta Zöld Tündér-díjjal jutalmazza a Témahét szakmai támogatóit, partnereit, illetve a legaktívabb iskolákat és diákokat is. Idén a Zöld Tündér-díjnak a Fenntarthatósági Témahét nagykövete címét Varga Attila, az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet tudományos munkatársa kapta meg. Vele beszélgettünk az elismerésről, a Fenntarthatósági Témahét fontosságáról.