Oktatás-Nevelés

„MIKSZ”, azaz iskolai közösségi szolgálat a múzeumokban

Lehet a „kötelező rossz”, de ugyanakkor lehet „egy életre szóló meghatározó élmény és tapasztalat” is az iskolai közösségi szolgálat. Ehhez azonban kell egy befogadó intézmény és kell egy karakterisztikus személyiség, aki felkelti a diákok érdeklődését, valamint hasznos feladatokkal látja el őket. Ez az intézmény lehet egy múzeum, a személy pedig az ott dolgozó muzeológus. Jó példa erre Joó Emese, aki tapasztalatai alapján összefogta azt a több éves fejlesztő folyamatot, amelynek végeredményeként megszületett a Múzeumi iránytű 20. száma, a MIKSZ. Ez a hiánypótló kiadvány iránymutatást ad a múzeumok számára, hogy az IKSZ-et úgy tudják megszervezni, hogy az a diákoknak élményekkel teli és mindkét fél számára hasznos legyen. Rudolf Eszter írása.

Magyarország legnépszerűbb pénzügyi kvízjátéka a PÉNZ7-re és a PISA mérésre is segít felkészülni

Február 16-ig bárki tesztelheti pénzügyi tudását a Nagy Diák Pénzügyes Teszt segítségével, de a 14-20 éves korosztály legjobban teljesítő diákjait értékes nyeremények és látványos, országos döntő várja majd a PÉNZ7 zárónapján, a Pénzügyminisztérium épületében rendezett fináléban.

Ezzel kell számolnia a felsőoktatásba jelentkezőknek

Bár még néhány hét hátra van az őszi-téli oktatási félévből, a jövő évi tanév kapcsán máris fontos időszak következik. Azoknak, akik 2020 szeptemberében felsőoktatási intézményben szeretnék folytatni tanulmányaikat, a jövő év eleji jelentkezési határidők miatt már most el kell kezdeniük gondolkodni az iskolaválasztáson. Ez azonban a feladatnak csupán az egyik eleme. Egy körültekintő leendő hallgatónak és családjának a preferenciák és a lehetőségek számbavételénél a várható költségelemeket is fontos mérlegelniük.

Szemléletváltás a nyelvoktatásban – innovatív nyelvi programokat díjaztak

Európai Nyelvi Díjat kapott két magyar egyetem nyelvtanulást támogató projektje. Az Európai Bizottság kezdeményezésére alapított díj célja, hogy hivatalos elismerésben részesítse az idegen nyelvek tanítása terén megvalósuló, példaértékű és innovatív tevékenységeket. A Budapesti Gazdasági Egyetem és az Eszterházy Károly Egyetem munkatársai csütörtökön vehették át a díjat Budapesten.

Több támogatás az iskolák fejlesztésére, a pedagógusok bérére, a diákok és szüleik támogatására

Alább az EMMI közleményét olvashatják a Közoktatás Napjára. Magyarország  az elmúlt években jelentős lépéseket tett a köznevelés fejlesztéséért. A kormány célja az, hogy a magyar diákok versenyképes, a munkaerőpiacon és az életben is értékes, valamint a nemzeti kultúrát korszerűen átadó tudást szerezzenek az iskolapadban. A kormány jelentősen megemelte az iskolákra, a diákok és szüleik támogatására,  és a pedagógusok bérére fordított költségvetési támogatást. 2010-hez képest 645 milliárd forinttal többet fordítunk oktatásra, 355 milliárddal többet pedagógus bérekre, dupláját az ingyenes tankönyvprogramra, háromszorosát az ingyenes gyermekétkeztetésre és folyamatosak az iskolafejlesztések is.

Nyílt napon vettünk részt a Szilágyi Erzsébet Gimnáziumban

Az UNESCO Társult Iskolák 2019/2020-as tanévi első Nyílt Napjának a Budapest I. kerületi Szilágyi Erzsébet Gimnázium adott otthont. A rendezvény a hagyományos iskolai Erzsébet-naphoz kapcsolódott, amelynek idei fő témái a tudomány, művészet, sport, karitatív tevékenységek, valamint a diákok érzékenyítése voltak.

Ahány könyv, annyi élmény

A képen az esemény résztvevői láthatók.

Tíz gyerekből 6 óvodás korú gyermek kapott ajándékba könyvet az elmúlt évben, míg a 14-17 éveseknek már csak a negyede. Egy év leforgása alatt a felnőttek harmada vásárolt csupán könyvet, miközben a könyvtárhasználók összesen több mint 23 millió kötetet kölcsönöztek ki. Hogyan lehet megszerettetni az olvasást gyerekkorban? Milyen egy 21. századi könyvtár? És milyen képet fest a hazai és nemzetközi könyvpiac?

A nyomaték kedvéért

A képen színes ceruzák láthatók.

Hogyan tűnik el a szó varázsa? Miért hagyja, hogy kiürüljön az eredeti értelme a szajkózástól, ismétléstől? Miért nem szabad elkoptatni a szavakat? Miért hasznos ez a jelenség mégis? És hogy jön ide a nyomaték? Kérdés kérdés hátán, melyekre ma választ keresünk.

Rétvári: az iskola kilép az osztálytermekből

Az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001: „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” kiemelt európai uniós projekt támogatásával megvalósult Csodaszarvas Iskolai Közösségi Program tapasztalatait bemutató sajtótájékoztatón Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára tájékoztatta a megjelenteket.