Tény-LEG?

TÉNY-LEG? – 5+1 épület a tanítás jegyében

Miközben öntudatlanul nap-nap után elsétálunk mellettük, gyakran vágyakozunk arra, bárcsak láthatnánk a filmekből jól ismert létező vagy mozivászonra álmodott helyszíneket. Egykor szebb napokat látott kastély, barokk épület, híres építész palotája, neogót tanoda bőven akad Magyarországon, amelyek ma vagy régen kapcsolatban állnak/álltak az oktatással. Ezek közül válogattunk olvasóinknak, a rangsor felállításának műveletét szigorúan elkerülve.

5 lehetőség az összetartóbb osztályért

A tanulás és a közösségi lét kéz a kézben jár, mióta bármelyikünk bekerült iskolába, óvodába, vagy bölcsödébe. Elválaszthatatlanok, és kölcsönösen hatnak egymásra. Ha egy gyerek biztonságban és elismerve érzi magát egy csoportban, ha szoros kapcsolatai vannak, könnyebben fordítja energiáit a tanulás irányába. Jó hangulatú, együttműködő osztályban tanítani is élvezetesebb, ezért pedagógus és diák közös érdeke az osztályközösségek fejlesztése.

Társasjátékok a pedagógiában – 5-öt ajánlunk

Gyakran meglepő egy-egy helyzet kapcsán, hogy a gyerekeket tanítani kell játszani. A játékot általában jutalomnak szánjuk a tanórán, mégis időnként nehezen élnek ezzel a lehetőséggel a diákok. A keretek lazítása felforduláshoz, hangzavarhoz vezethet, de a társasjátékok segítségünkre lehetnek: élvezetes módon támogatják a készségfejlesztést, és mutatnak rá arra, hogy a szabályokra igenis szükség van.

Tény-LEG? – 5 tanulást-tanítást támogató blog

Gasztrobloggerek, sportbloggerek, celebbloggerek… Mindannyian találkozunk velük nap, mint nap – feltéve, ha fellépünk a hálóra. Vannak, akik szórakozásból, vannak, akik szórakoztatásból, és vannak olyanok is, akik szakmai praktikák, jó gyakorlatok megosztásáért hoznak létre blogot. A tanulást-tanítást támogató blogok nagyrészt az utóbbi kategóriába sorolható.

Tény-LEG? – Filmek az iskoláról 1.

Az iskola mindig hálás téma a történetmesélőknek, így a filmesek is bátran választják alkotásuk fő színterének. Jól ismert séma például, hogy az élettelen szokások által működtetett, börtönszerű intézménybe új tanár érkezik, aki képes a rábízott diákokból a legjobbat kihozni. Háromrészes cikksorozatunk első fejezetében négy filmet mutatunk be, melyek mindegyikére jellemző kisebb-nagyobb mértékben ez a megközelítésmód.