Tény-LEG?

3 tipp, hogy a rendszeres esti mese jó hatással legyen a gyerekre

Az esti mese a szülő és a gyerek közös találkozópontja a nap során, amikor a feladatok elkészültek és lehetőség nyílik együtt elmerülni egy történetben. Ekkor a kapcsolódás a személyek között jön létre, elengedve a teljesítés kényszerét. Pár szempont figyelembevételével a napnak ez a szakasza mindkét fél számára feltöltődést szolgáló élmény lehet.

Tény-LEG? – Egy különleges decemberi „versgyűjtemény”

Talán elnézik kedves olvasóink, ha téli versgyűjteményünket egyetlen zenés versműsorra (igaz, ennek keretében összesen tizennégy elmondott vagy elénekelt költeményre!) „szűkítjük”. Az összeállítás nem más, mint az 1984-ben készült és azóta is majdnem minden karácsonykor a televízióban sugárzott, Koltay Gábor által rendezett A téli csillag meséje.

4 szemléletmód, amivel az improvizációs színház feldobhatja a tanítást

A képen egy improvizációs színházi előadásokon is használt recepciós csengő látható.

Az improvizációs színház „édesanyja”, Viola Spolin volt, aki szociális munkásként kezdte megalkotni a rögtönzés módszertanát, de munkásságában komoly szerepet kapott a gyerekek színházi nevelése is. Ma az Amerikai Egyesült Államok több iskolájában is használják az improvizáció eszközét a tantárgyak oktatásában, hiszen fejleszti a gyerekek kreativitását, koncentrációs készségét és arra sarkalja a diákokat, hogy bátran kísérletezzenek.

Négy dolog, amit nem (biztos, hogy) tudtunk Pázmányról és az oktatásról

Pázmány Péter 1570. október 4-én született Nagyváradon. A köztudatban főleg egyetemalapítása révén vált ismertté, holott életpályája és munkássága számos egyéb szálon is kötődik az oktatáshoz és a pedagógiai tevékenységhez – a szakmunkásképzőktől az egyetemig. Ezek közül gyűjtöttünk össze egy csokorra valót.